משתוקק להרים עסק ריווחי 
בתחום שאתה אוהב?

נמאס לך להתפשר
על העיסוק וההכנסה שלך?

רוצה לדעת איך גם אתה יכול
לנפץ את תקרת הזכוכית בעסקים
כמו הגדולים?

פנימי

חיצוני

שחר קאיקוב מומחה לאסטרטגיה ולפיתוח עסקי, מהנדס חשמל והייטקיסט בדימוס, יזם,
מאסטר בNLP, והמנטור המוביל בישראל לניפוץ תקרות הזכוכית, וליצירת פריצות דרך בחיים ובעסקים.

שחר פיתח את מודל המנגנונים להצלחה בעסקים רק אחרי
שכיהן בתפקידים בכירים באינטל – כאיש הייטק, והגיע להישגים יוצאי דופן בעולמות המדיה
והפרסום בארץ ובעולם. התשוקה הבוערת לפצח את מתודות המצליחנים גרמה לו לעזוב משרה בכירה ושכר מפתה, ולצאת לחקור את תחומי העסקים, המנטורינג, הבמות, ההשפעה והNLP -,
מתוך שליחות להביא לשינוי משמעותי בחייהם של אנשים שמבינים שהם לא חייבים להתפשר יותר על מה שהם מסוגלים להיות!

השיטה של שחר קאיקוב,
פיצחה את המתודות המדויקות להצלחה, של אנשי העסקים
הגדולים בעולם, והביאה מאות אנשים למימוש את החזון העסקי שלהם, וליציאה מאנונימיות לחיים של חופש כלכלי , של משמעות ושל צמיחה!

(המשיכו לקרוא עד הסוף. ולאחר מכן השאירו את הפרטים שלכם.
בהמשך יש בונוס שווה שאסור לכם לפספס)

משתוקק להרים עסק ריווחי בתחום שאתה אוהב?

נמאס לך להתפשר
על העיסוק וההכנסה שלך?

רוצה לדעת איך גם אתה יכול
לנפץ את תקרת הזכוכית בעסקים כמו הגדולים?

משתוקק להרים עסק ריווחי
בתחום שאתה אוהב?

נמאס לך להתפשר
על העיסוק
וההכנסה שלך?

רוצה לדעת איך גם אתה
יכול לנפץ את תקרת
הזכוכית בעסקים
כמו הגדולים?

שחר קאיקוב מומחה לאסטרטגיה ולפיתוח עסקי, מהנדס חשמל והייטקיסט בדימוס, יזם,
מאסטר בNLP, והמנטור המוביל בישראל לניפוץ תקרות הזכוכית, וליצירת פריצות דרך בחיים ובעסקים.

שחר פיתח את מודל המנגנונים להצלחה בעסקים רק אחרי
שכיהן בתפקידים בכירים באינטל – כאיש הייטק, והגיע להישגים יוצאי דופן בעולמות המדיה
והפרסום בארץ ובעולם. התשוקה הבוערת לפצח את מתודות המצליחנים גרמה
לו לעזוב משרה בכירה ושכר מפתה, ולצאת לחקור את תחומי העסקים, המנטורינג, הבמות,
ההשפעה והNLP-, מתוך שליחות להביא לשינוי משמעותי בחייהם של אנשים שמבינים שהם
לא חייבים להתפשר יותר על מה שהם מסוגלים להיות!

השיטה של שחר קאיקוב,
פיצחה את המתודות המדויקות להצלחה, של אנשי העסקים הגדולים בעולם, והביאה מאות אנשים למימוש את החזון העסקי שלהם, וליציאה מאנונימיות לחיים של חופש כלכלי , של משמעות ושל צמיחה!

(המשיכו לקרוא עד הסוף. ולאחר מכן השאירו את הפרטים שלכם.
בהמשך יש בונוס שווה שאסור לכם לפספס)

רוצה לקבל שיחת ייעוץ והתאמה למפגש עסקי למינוף החזון העסקי שלך?

השאירו פרטים, 
ו-30 המועמדים הראשונים,

יזכו בשיחת ייעוץ עסקית
ללא עלות!

וגם יקבלו במתנה ההקלטה לכנס הדיגיטלי "לנפץ את תקרת הזכוכית בעסקים ב-2023"

אז תשאיר פרטים
אל תפספס!

שיחות שנותרו:

3

רוצה לקבל שיחת ייעוץ והתאמה למפגש עסקי למינוף החזון העסקי שלך?

השאירו פרטים, 
ו-30 המועמדים הראשונים,

יזכו בשיחת ייעוץ עסקית
ללא עלות!

וגם יקבלו במתנה את הקורס הדיגיטלי החדש:
"בעסקים לא מנחשים"
בשווי 760 ₪

אז תשאיר פרטים
אל תפספס!

שיחות שנותרו:

3

רוצה לקבל שיחת ייעוץ עסקית ללא עלות?

 השאירו פרטים, 
ו-30 המועמדים הראשונים,

יזכו בשיחת ייעוץ עסקית
ללא עלות!

וגם יקבלו במתנה ההקלטה לכנס הדיגיטלי "לנפץ את תקרת הזכוכית בעסקים ב-2023"

אז תשאיר פרטים אל תפספס!

שיחות שנותרו:

3

שאלת מליון הדולר

למה 80% מהעסקים בישראל לא מצליחים

איך יכול להיות,
שישנם כל כך הרבה בעלי מקצוע ואנשים מוכשרים,
שיודעים שהם טובים במה שהם עושים,
שיש בהם תשוקה בוערת להצלחה,

שלא מוכנים להתפשר יותר ומרגישים שהם מסוגלים לכל כך הרבה יותר!

ועדיין הסטטיסטיקה מראה:

"80% מהעסקים במדינת ישראל לא שורדים!"

(זו אגב הסטטיסטיקה שמפחידה כל כך הרבה אנשים,
מלצאת לדרך לבנות את מה שהם יכולים להשיג!)

 

>>>
אז מהו באמת גורם מספר 1
לחוסר ההצלחה של העסקים?

א-נ-ו-נ-י-מ-י-ו-ת !!!!

האמת הכואבת:

רוב היזמים ובעלי העסקים, מרגישים בלתי נראים.

לרובם יש צוואר בקבוק שתוקע את העסק.

אין להם זרם שוטף של לקוחות, והם נכנסים לצמצום ולהישרדות.

הם נאלצים להוריד מחירים, לשרוף זמן ואנרגיה על לקוחות לא איכותיים, והם כל הזמן בתסכול, באי וודאות ובחרדות ממה שיוליד יום.

בעלי עסקים רודפים אחרי לקוחות, במקום שלקוחות ירדפו אחריהם, וכשכבר מגיע לקוח,
הם בעמדת נחיתות מולו, ובסוף הם עוד נאלצים להתפשר!

>>>
אז מהו באמת גורם מספר 1
לחוסר ההצלחה של העסקים?

א-נ-ו-נ-י-מ-י-ו-ת !!!!

האמת הכואבת:

רוב היזמים ובעלי העסקים, מרגישים בלתי נראים.

לרובם יש צוואר בקבוק שתוקע את העסק.

אין להם זרם שוטף של לקוחות, והם נכנסים לצמצום ולהישרדות.

הם נאלצים להוריד מחירים, לשרוף זמן ואנרגיה על לקוחות לא איכותיים, והם כל הזמן בתסכול, באי וודאות ובחרדות ממה שיוליד יום.

בעלי עסקים רודפים אחרי לקוחות, במקום שלקוחות ירדפו אחריהם,
וכשכבר מגיע לקוח,
הם בעמדת נחיתות מולו,
ובסוף הם עוד נאלצים להתפשר!

האמת הכואבת:

רוב היזמים ובעלי העסקים, מרגישים בלתי נראים.

לרובם יש צוואר בקבוק שתוקע את העסק.

אין להם זרם שוטף של לקוחות, והם נכנסים לצמצום ולהישרדות.

הם נאלצים להוריד מחירים, לשרוף זמן ואנרגיה על לקוחות לא איכותיים, והם כל הזמן בתסכול, באי וודאות ובחרדות ממה שיוליד יום.

בעלי עסקים רודפים אחרי לקוחות, במקום שלקוחות ירדפו אחריהם, וכשכבר מגיע לקוח,
הם בעמדת נחיתות מולו, ובסוף הם עוד נאלצים להתפשר!

"גורם מספר אחת
לחוסר ההצלחה בעולם
הוא אנונימיות!"

גרנט קרדון (המנטור המוביל לנדל"ן ומכירות בארה"ב)

"גורם מספר אחת
לחוסר ההצלחה בעולם
הוא אנונימיות!"

גרנט קרדון (המנטור המוביל לנדל"ן ומכירות בארה"ב)

זהו כדור השלג אצל רב העסקים:

לא מכירים אותך

אין לקוחות

אין עסקאות

אין כסף

העסק נכנס להישרדות ולדעיכה

החיים נכנסים להישרדות ולדעיכה.

לא מכירים אותך

אין לקוחות

אין עסקאות

אין כסף

העסק נכנס להישרדות ולדעיכה

החיים נכנסים להישרדות ולדעיכה.

אז מהו סוד ההצלחה
של 20% מהעסקים?

שמצליחים להיות תמיד בפרונט ולהיות הכותרת הראשית,
שכובשים את השוק, שמייצרים חופש תעסוקתי וכלכלי, וחיים בשליטה ובביצוע שיא.

עסק מצליח שמנפץ את תקרת האנונימיות,
והופך מ"שום דבר" ל"שם דבר",
זה עסק שמבוסס על מנגנונים חזקים ומדויקים.

ומהם אותם המנגנונים שמסתתרים מאחורי הקלעים של העסקים המצליחים?

בדיוק בשביל כך שחר פיתח את "מודל המנגנונים להצלחה בעסקים",
כדי שלכל בעל עסק, יזם וחולם במדינת ישראל תהיה השיטה המדויקת, הבטוחה והחזקה ביותר להצלחה עסקית
(גם אם אין לך עדיין כלום!)

אז מהו סוד ההצלחה
של 20% מהעסקים?

שמצליחים להיות תמיד בפרונט ולהיות הכותרת הראשית,  שכובשים את השוק, שמייצרים חופש תעסוקתי וכלכלי, וחיים בשליטה ובביצוע שיא?

עסק מצליח שמנפץ את תקרת האנונימיות, והופך מ"שום דבר" ל"שם דבר", זה עסק שמבוסס על מנגנונים חזקים ומדויקים.

ומהם אותם המנגנונים שמסתתרים מאחורי הקלעים של העסקים המצליחים?
בדיוק בשביל כך שחר פיתח את "מודל המנגנונים להצלחה בעסקים",

כדי שלכל בעל עסק, יזם וחולם במדינת ישראל תהיה השיטה המדויקת, הבטוחה והחזקה ביותר להצלחה עסקית

(גם אם אין לך עדיין כלום!)

מודל
המנגנונים
להצלחה
בעסקים

מודל המנגנונים להצלחה בעסקים

זה כואב לראות כל כך הרבה אנשים מוצלחים ובעלי חזון, שנתקעים במקום, 
רק בגלל חוסר בידע, בכלים ובהכוונה הנכונים!
והמשימה שלנו היא לעזור לאנשים שמחוייבים לעצמם ולמטרות שלהם, לחתוך מהתקיעות, ולבנות
בשלבים הנכונים והמדויקים 

זה כואב לראות כל כך הרבה אנשים מוצלחים ובעלי חזון, שנתקעים במקום, 
רק בגלל חוסר בידע, בכלים ובהכוונה הנכונים!
והמשימה שלנו היא לעזור לאנשים שמחוייבים לעצמם ולמטרות שלהם, לחתוך מהתקיעות, ולבנות
בשלבים הנכונים והמדויקים 

רוצים גם אתם לייצר שינוי משמעותי בחיים ובעסקים?
השאירו פרטים ו 30 המועמדים הראשונים
יזכו בשיחת ייעוץ והתאמה למפגש עסקי ללא עלות!

וגם יקבלו במתנה את הקורס הדיגיטלי החדש "בעסקים לא מנחשים"

שיחות שנותרו:

3

רוצים גם אתם לייצר שינוי משמעותי בחיים ובעסקים?

השאירו פרטים, 
ו-30 המועמדים הראשונים,

יזכו בשיחת ייעוץ עסקית
ללא עלות!

וגם יקבלו במתנה את הקורס הדיגיטלי החדש:
"בעסקים לא מנחשים"
בשווי 760 ₪

שיחות שנותרו:

3

אז מה אנחנו הולכים לעשות ביחד?

נבחן את הרעיון העסקי שלך בשיחת ייעוץ ללא עלות,

נבין מה תוקע אותך היום מלהרים את העסק שאתה חולם עליו,

נתן לך את האבחנה המדויקת של מה שחסר לך ואיך לפרוץ קדימה,

ובמידה ותתאים, נקבע מפגש שהוא בול בשביל כדי לעזור לך בהכל!

אז מה אנחנו
הולכים לעשות
ביחד?

נבחן את הרעיון העסקי שלך בשיחת ייעוץ ללא עלות,

נבין מה תוקע אותך היום מלהרים את העסק שאתה חולם עליו,

נתן לך את האבחנה המדויקת של מה שחסר לך ואיך לפרוץ קדימה,

ובמידה ותתאים, נקבע מפגש שהוא בול בשביל כדי לעזור לך בהכל!

ליאל מרמר

"הגעתי במצב עמוק של ייאוש, לא האמנתי שאפשר בכלל לכוון כל כך גבוה"

למי זה
מתאים?

– למי שמבין שכדי לייצר שינוי בחיים, צריך לייצר מהלכים חדשים.

– למי שרוצה להפסיק להשתייך ולהיות מובל, ולהתחיל לשייך ולהוביל.

-למי שרוצה לנפץ את תקרת הזכוכית שלו, ולדהור קדימה לחיים שמגיעים לו.

– למי שלא מוכן להתפשר יותר על מה שהוא יכול להיות.

– למי שמוכן לקפוץ למים, ולא מחכה יותר שמישהו יבוא להציל אותו.

– למי שלא מוכן להתפשר על תחום העיסוק ועל ההכנסה שלו!

למי זה לא
מתאים?

– לאנשים שהם "כוס מלאה", ולא פתוחים לדברים חדשים.

– למי שהתיידד עם סטנדרט חיים נמוך ומתפשר.

– לאנשים ציניים, סקפטיים ותאורטיקנים.

– לאנשים שאין להם אחריות אישית.

– למי שלא מוכן לייצר פעולות, ועדיין מצפה לתוצאות.

– לאנשים שטוב להם ב"קובייה הקטנה" שלהם.

למי זה מתאים?

– למי שמבין שכדי לייצר שינוי בחיים, צריך לייצר מהלכים חדשים.

– למי שרוצה להפסיק להשתייך ולהיות מובל, ולהתחיל לשייך ולהוביל.

-למי שרוצה לנפץ את תקרת הזכוכית שלו, ולדהור קדימה לחיים שמגיעים לו.

– למי שלא מוכן להתפשר יותר על מה שהוא יכול להיות.

– למי שמוכן לקפוץ למים, ולא מחכה יותר שמישהו יבוא להציל אותו.

– למי שלא מוכן להתפשר על תחום העיסוק ועל ההכנסה שלו!

למי זה לא מתאים?

– לאנשים שהם "כוס מלאה", ולא פתוחים לדברים חדשים.

– למי שהתיידד עם סטנדרט חיים נמוך ומתפשר.

– לאנשים ציניים, סקפטיים ותאורטיקנים.

– לאנשים שאין להם אחריות אישית.

– למי שלא מוכן לייצר פעולות, ועדיין מצפה לתוצאות.

– לאנשים שטוב להם ב"קובייה הקטנה" שלהם.

למי זה
מתאים?

– למי שמבין שכדי לייצר שינוי בחיים, צריך לייצר מהלכים חדשים.

– למי שרוצה להפסיק להשתייך ולהיות מובל, ולהתחיל לשייך ולהוביל.

-למי שרוצה לנפץ את תקרת הזכוכית שלו, ולדהור קדימה לחיים שמגיעים לו.

– למי שלא מוכן להתפשר יותר על מה שהוא יכול להיות.

– למי שמוכן לקפוץ למים, ולא מחכה יותר שמישהו יבוא להציל אותו.

– למי שלא מוכן להתפשר על תחום העיסוק ועל ההכנסה שלו!

למי זה לא מתאים?

– לאנשים שהם "כוס מלאה", ולא פתוחים לדברים חדשים.

– למי שהתיידד עם סטנדרט חיים נמוך ומתפשר.

– לאנשים ציניים, סקפטיים ותאורטיקנים.

– לאנשים שאין להם אחריות אישית.

– למי שלא מוכן לייצר פעולות, ועדיין מצפה לתוצאות.

– לאנשים שטוב להם ב"קובייה הקטנה" שלהם.

בונוס:
גלה מהם המיתוסים שמכשילים בעלי
עסקים ויזמים:

בונוס: גלה מהם המיתוסים שמכשילים בעלי עסקים ויזמים:

הטעות של הרבה מאוד בעלי עסקים בישראל, היא שהם פועלים טקטית ולא אסטרטגית. הם פשוט יוצאים לדרך ללא תוכנית פעולה שנבנתה בקפידה מראש! שזה שווה ערך ללנסות לבנות בניין רב קומות, ללא מהנדס שיבנה תוכנית. גם אם היו מקבלים דירה בחינם, אף אחד לא היה נכנס לבניין כזה מחשש שיקרוס.. והמציאות של העסקים בישראל? לא רחוקה מכך! בעלי עסקים בונים עסקים ללא תוכנית, נכנסים לבורות, וכאשר הם מנסים להתמודד עם פעולות טקטיות, הם עושים שגיאות אסטרטגיות! זה המתכון המדויק לכישלון. "מי שנכשל בתכנון, מתכנן להיכשל".

לימדו אותנו מגיל צעיר, שאם נהיה טובים במה שאנחנו עושים, אנחנו נבלוט, ישימו לב אלינו, ובגדול ש"הטובים צפים למעלה". זה אולי נכון לגבי עבודה כשכיר (שם אנחנו כבר במעגל הפנימי של העסק), אך האם כך הדבר עובד כשמדובר בעולם העסקים? ממש לא. בעולם העסקים בניגוד לעולם השכירים, אנחנו צריכים להכניס אנשים מהמעגל החיצוני של העסק (מהמקום שבו לא מכירים אותנו עדיין), למעגל הפנימי של העסק (שם באמת ניתן לחוות את המקצועיות שלנו). במילים אחרות, זה כמו לצפות שיתרשמו מיהלום יוקרתי, כשהוא עדיין קבור מתחת לאדמה רחוק מעיני כל.

זה נכון שאנחנו רואים הרבה מאוד הצלחות גדולות יש יזמים ובעלי עסקים מחו"ל, וזה נכון שישראל היא מדינה קטנה עם שוק תחרותי, אך האם יותר קל להצליח בחו"ל מאשר בארץ? התשובה היא: בדיוק להיפך. דווקא בגלל שהשוק בישראל תחרותי, ברגע שאנחנו יודעים לייצר בידול חזק לעסק, אנחנו מוציאים את עצמינו מהתחרות, מתבלטים מעל כולם, ומשאירים את כל השאר להתחרות בינם לבין עצמם. בהרבה מאוד מקרים זה מה שמייצר את ה"הצלחה בין לילה" שכלכך הרבה אנשים רוצים שתדפוק להם בדלת. השאלה האמיתית היא כזו: אילו עסקים יודעים לייצר בידול חזק, ואילו מכניסים את עצמם לתחרות לא חכמה, שהתוצאה שלה כבר ידועה מראש.

אפשר להבין למה אנשים חושבים שבתחומים מסויימים "אין כסף", ובהחלט יש לבחון את ההיתכנות הכלכלית של כל עסק לפני שיוצאים לדרך (GO/NO GO). אך האם היתכנות כלכלית קשורה לתחום העיסוק, או שהיא קשורה דווקא למודל העסקי סביב תחום העיסוק? התשובה היא: המודל העסקי הוא זה שקובע את ההיתכנות הכלכלית של העסק, וניתן למנף כל תחום לעסק ריווחי. הדבר דומה לזרע ששותלים באדמה, ניתן לשתול גם עץ אפרסק, גם מנגו וגם אננס, אך כל אלו יצמחו רק אם האדמה פורייה. האם ניתן לייצר אדמה פורייה לכל תחום עיסוק? התשובה היא: כן. מאחר ולכל תחום יש קהל יעד שמתעניין בו, ואיפה שיש לקוחות פוטנציאלים ומודל עסקי חזק, יש היתכנות גבוהה לייצר הרבה כסף.

הרבה יזמים בתחילת הדרך, מאמינים כי כדי להצליח בעסקים צריך הרבה כסף להשקעה. כשהאמת היא שרוב האנשים משקיעים בדברים הלא נכונים, עושים הרבה מאוד טעויות אסטרטגיות שרק גומרות להם את הכסף, וגורמות להם לבנות את כל הבניין עקום. כאשר בונים עסק בצורה חכמה, העסק יימצא בROI (החזר השקעה) חיובי, ולא יכניס אותנו לחובות שלא נצליח להחזיר. הדבר היחיד שחובה להשקיע בו כדי לחסוך את כל שאר ההוצאות השגויות, הוא בידע, במיומנויות, ובהכוונה הנכונה, כדי להצליח להרוויח ממכה ראשונה. זו ההשקעה הבסיסית שדואגת לכל שאר ההשקעות.

זה לחלוטין אינטואיטיבי לחשוב שאם נשאר קטנים, אז יהיה פחות עומס, כשהאמת היא שההיפך הוא הנכון. בעל עסק קטן שכל העומס נופל עליו כי הוא המנגנון היחידי בעסק, יתמודד עם הרבה יותר עומס מאשר בעסק עסק בינוני/גדול שבנה תשתיות ומנגנונים שעובדים עבורו ומורידים ממנו עומס. בנוסף, לעסק קטן אין "זרועות תמנון" בעסק (מספר אפיקי הכנסה ותפעול) שימנעו ממנו קריסה במידה וזרוע אחת בעסק מפסיקה לעבוד.

במילים אחריות: ככל שנרחיב יותר את המנגנונים בעסק בצורה חכמה, כך יהיה פחות עומס ויותר בטחון.

בעולם הדינמי והמתפתח בקצב מסחרר, דווקא לאלו שאין להם שום ידע בעסקים והם לא "כוס מלאה", סיכויי ההצלחה גבוהים יותר! הבעיה של בעלי עסקים שנמצאים הרבה זמן בשוק, היא שהעסק שלהם מבוסס על תשתיות ישנות, בזמן שהעולם מתקדם, והחלק הגרוע יותר הוא השאננות שהם נכנסו אליה. זו הסיבה העיקרית לכך שכלכך הרבה עסקים שלא התאימו את עצמם לעידן החדש, התרסקו בקורונה, ואילו אלו שבנו תשתיות מתקדמות מראש, נסקו מעלה! לכן כדי להצליח היום בעסקים, צריך ללמוד הכל מא' ועד ת', ומי שמגיע פתוח ללמוד איך אלו שמובילים את השוק עושים את זה, כנראה גם יגיע לשם!

"זה לא האינטליגנטי ביותר, ולא החזק ביותר בטבע ששורד, אלא זה שמסתגל הכי מהר לשינויים" – צ'ארלס דרווין.

 

לקטגוריה הזו משתייכים בדרך כלל "חסרי האחריות", שיוצאים לדרך מלאי אנרגיה ותקווה, ועושים הרבה מאוד מהלכים בכיוון הלא נכון, והתעוזה וההתמדה שלהם מייצרים בדיוק את התוצאה ההפוכה ממה שציפו לה: במקום להצליח בענק, הם נכשלים בענק. זה מעולה שיש תעוזה והתדמה, וזה חלק בלתי נפרד מהצלחה – כאשר פועלים בכיוון הנכון! בשביל לדעת מהו הכיוון הנכון, צריך מפת דרך נכונה, ובקצרה: "בעסקים לא מנחשים!".

בלי קשר לפוליטיקה – בנימין נתניהו אמר: "אם לא תהיה המומחה בעצמיך, אתה תמשיך להיות העבד של הנתינים שלך". הדבר נכון שבעתיים כשמדובר בשיווק העסק. כאשר אנחנו לא מבינים ומיומנים בשיווק בעצמינו, ו"בונים" על בעלי מקצוע שיעשו את העבודה בשבילנו, אנחנו בעצם מהמרים. ממש כמו בהטלת מטבע, אולי זה יעבוד ואולי לא (50% סיכוי). שיווק זו אומנות, וזו אומנות שצריכים להיות מאסטרים בה כבעלי עסקים, ורק אז אנחנו יכולים גם לקחת מישהו שיהיה הזרוע המבצעת.

אפשר להבין למה כלכך הרבה אנשים חושבים שהצלחה בעסקים זה עיניין של מזל, ולא של מתודה סדורה ומדויקת. במשך כל החיים שלנו, מאז הגן, בית הספר היסודי, החטיבה, התיכון, הצבא, התואר הראשון וכו', לא לימדו אותנו אפילו לא לרגע, איך מצליחים כיזמים ובעלי עסקים במדינת ישראל. כאשר לא נותנים לך את הראייה הנכונה, את ההבנה, את הכלים ואת השיטה להצלחה, זה בהחלט יכול להראות כמו מזל שכזה כן מצליח. דווקא כדי לא להסתמך על המזל, עלינו לייצר תשתית עסקית חכמה שמתגברת על הנסיבות, לא משנה מה קורה, איפה ומתי. ההוכחה הגדולה מכולן היא הקורונה, אפשר הראתה באופן גלוי איך ביש המזל הגדול, היה המקפצה הענקית של בעלי עסקים שידעו לאן לנווט, גם בלב ים גועש.

הטעות של הרבה מאוד בעלי עסקים בישראל, היא שהם פועלים טקטית ולא אסטרטגית. הם פשוט יוצאים לדרך ללא תוכנית פעולה שנבנתה בקפידה מראש! שזה שווה ערך ללנסות לבנות בניין רב קומות, ללא מהנדס שיבנה תוכנית. גם אם היו מקבלים דירה בחינם, אף אחד לא היה נכנס לבניין כזה מחשש שיקרוס.. והמציאות של העסקים בישראל? לא רחוקה מכך! בעלי עסקים בונים עסקים ללא תוכנית, נכנסים לבורות, וכאשר הם מנסים להתמודד עם פעולות טקטיות, הם עושים שגיאות אסטרטגיות! זה המתכון המדויק לכישלון. "מי שנכשל בתכנון, מתכנן להיכשל".

לימדו אותנו מגיל צעיר, שאם נהיה טובים במה שאנחנו עושים, אנחנו נבלוט, ישימו לב אלינו, ובגדול ש"הטובים צפים למעלה". זה אולי נכון לגבי עבודה כשכיר (שם אנחנו כבר במעגל הפנימי של העסק), אך האם כך הדבר עובד כשמדובר בעולם העסקים? ממש לא. בעולם העסקים בניגוד לעולם השכירים, אנחנו צריכים להכניס אנשים מהמעגל החיצוני של העסק (מהמקום שבו לא מכירים אותנו עדיין), למעגל הפנימי של העסק (שם באמת ניתן לחוות את המקצועיות שלנו). במילים אחרות, זה כמו לצפות שיתרשמו מיהלום יוקרתי, כשהוא עדיין קבור מתחת לאדמה רחוק מעיני כל.

זה נכון שאנחנו רואים הרבה מאוד הצלחות גדולות יש יזמים ובעלי עסקים מחו"ל, וזה נכון שישראל היא מדינה קטנה עם שוק תחרותי, אך האם יותר קל להצליח בחו"ל מאשר בארץ? התשובה היא: בדיוק להיפך. דווקא בגלל שהשוק בישראל תחרותי, ברגע שאנחנו יודעים לייצר בידול חזק לעסק, אנחנו מוציאים את עצמינו מהתחרות, מתבלטים מעל כולם, ומשאירים את כל השאר להתחרות בינם לבין עצמם. בהרבה מאוד מקרים זה מה שמייצר את ה"הצלחה בין לילה" שכלכך הרבה אנשים רוצים שתדפוק להם בדלת. השאלה האמיתית היא כזו: אילו עסקים יודעים לייצר בידול חזק, ואילו מכניסים את עצמם לתחרות לא חכמה, שהתוצאה שלה כבר ידועה מראש.

אפשר להבין למה אנשים חושבים שבתחומים מסויימים "אין כסף", ובהחלט יש לבחון את ההיתכנות הכלכלית של כל עסק לפני שיוצאים לדרך (GO/NO GO). אך האם היתכנות כלכלית קשורה לתחום העיסוק, או שהיא קשורה דווקא למודל העסקי סביב תחום העיסוק? התשובה היא: המודל העסקי הוא זה שקובע את ההיתכנות הכלכלית של העסק, וניתן למנף כל תחום לעסק ריווחי. הדבר דומה לזרע ששותלים באדמה, ניתן לשתול גם עץ אפרסק, גם מנגו וגם אננס, אך כל אלו יצמחו רק אם האדמה פורייה. האם ניתן לייצר אדמה פורייה לכל תחום עיסוק? התשובה היא: כן. מאחר ולכל תחום יש קהל יעד שמתעניין בו, ואיפה שיש לקוחות פוטנציאלים ומודל עסקי חזק, יש היתכנות גבוהה לייצר הרבה כסף.

הרבה יזמים בתחילת הדרך, מאמינים כי כדי להצליח בעסקים צריך הרבה כסף להשקעה. כשהאמת היא שרוב האנשים משקיעים בדברים הלא נכונים, עושים הרבה מאוד טעויות אסטרטגיות שרק גומרות להם את הכסף, וגורמות להם לבנות את כל הבניין עקום. כאשר בונים עסק בצורה חכמה, העסק יימצא בROI (החזר השקעה) חיובי, ולא יכניס אותנו לחובות שלא נצליח להחזיר. הדבר היחיד שחובה להשקיע בו כדי לחסוך את כל שאר ההוצאות השגויות, הוא בידע, במיומנויות, ובהכוונה הנכונה, כדי להצליח להרוויח ממכה ראשונה. זו ההשקעה הבסיסית שדואגת לכל שאר ההשקעות.

זה לחלוטין אינטואיטיבי לחשוב שאם נשאר קטנים, אז יהיה פחות עומס, כשהאמת היא שההיפך הוא הנכון. בעל עסק קטן שכל העומס נופל עליו כי הוא המנגנון היחידי בעסק, יתמודד עם הרבה יותר עומס מאשר בעסק עסק בינוני/גדול שבנה תשתיות ומנגנונים שעובדים עבורו ומורידים ממנו עומס. בנוסף, לעסק קטן אין "זרועות תמנון" בעסק (מספר אפיקי הכנסה ותפעול) שימנעו ממנו קריסה במידה וזרוע אחת בעסק מפסיקה לעבוד.

במילים אחריות: ככל שנרחיב יותר את המנגנונים בעסק בצורה חכמה, כך יהיה פחות עומס ויותר בטחון.

בעולם הדינמי והמתפתח בקצב מסחרר, דווקא לאלו שאין להם שום ידע בעסקים והם לא "כוס מלאה", סיכויי ההצלחה גבוהים יותר! הבעיה של בעלי עסקים שנמצאים הרבה זמן בשוק, היא שהעסק שלהם מבוסס על תשתיות ישנות, בזמן שהעולם מתקדם, והחלק הגרוע יותר הוא השאננות שהם נכנסו אליה. זו הסיבה העיקרית לכך שכלכך הרבה עסקים שלא התאימו את עצמם לעידן החדש, התרסקו בקורונה, ואילו אלו שבנו תשתיות מתקדמות מראש, נסקו מעלה! לכן כדי להצליח היום בעסקים, צריך ללמוד הכל מא' ועד ת', ומי שמגיע פתוח ללמוד איך אלו שמובילים את השוק עושים את זה, כנראה גם יגיע לשם!

"זה לא האינטליגנטי ביותר, ולא החזק ביותר בטבע ששורד, אלא זה שמסתגל הכי מהר לשינויים" – צ'ארלס דרווין.

 

לקטגוריה הזו משתייכים בדרך כלל "חסרי האחריות", שיוצאים לדרך מלאי אנרגיה ותקווה, ועושים הרבה מאוד מהלכים בכיוון הלא נכון, והתעוזה וההתמדה שלהם מייצרים בדיוק את התוצאה ההפוכה ממה שציפו לה: במקום להצליח בענק, הם נכשלים בענק. זה מעולה שיש תעוזה והתדמה, וזה חלק בלתי נפרד מהצלחה – כאשר פועלים בכיוון הנכון! בשביל לדעת מהו הכיוון הנכון, צריך מפת דרך נכונה, ובקצרה: "בעסקים לא מנחשים!".

בלי קשר לפוליטיקה – בנימין נתניהו אמר: "אם לא תהיה המומחה בעצמיך, אתה תמשיך להיות העבד של הנתינים שלך". הדבר נכון שבעתיים כשמדובר בשיווק העסק. כאשר אנחנו לא מבינים ומיומנים בשיווק בעצמינו, ו"בונים" על בעלי מקצוע שיעשו את העבודה בשבילנו, אנחנו בעצם מהמרים. ממש כמו בהטלת מטבע, אולי זה יעבוד ואולי לא (50% סיכוי). שיווק זו אומנות, וזו אומנות שצריכים להיות מאסטרים בה כבעלי עסקים, ורק אז אנחנו יכולים גם לקחת מישהו שיהיה הזרוע המבצעת.

אפשר להבין למה כלכך הרבה אנשים חושבים שהצלחה בעסקים זה עיניין של מזל, ולא של מתודה סדורה ומדויקת. במשך כל החיים שלנו, מאז הגן, בית הספר היסודי, החטיבה, התיכון, הצבא, התואר הראשון וכו', לא לימדו אותנו אפילו לא לרגע, איך מצליחים כיזמים ובעלי עסקים במדינת ישראל. כאשר לא נותנים לך את הראייה הנכונה, את ההבנה, את הכלים ואת השיטה להצלחה, זה בהחלט יכול להראות כמו מזל שכזה כן מצליח. דווקא כדי לא להסתמך על המזל, עלינו לייצר תשתית עסקית חכמה שמתגברת על הנסיבות, לא משנה מה קורה, איפה ומתי. ההוכחה הגדולה מכולן היא הקורונה, אפשר הראתה באופן גלוי איך ביש המזל הגדול, היה המקפצה הענקית של בעלי עסקים שידעו לאן לנווט, גם בלב ים גועש.

כל אלו הם מיתוסים, שמייצרים כישלונות עסקיים, וזה קריטי להפטר מהם, כדי שכבר עכשיו נוכל להתחיל
לנוע בכיוון הנכון!

כל אלו הם מיתוסים, שמייצרים כישלונות עסקיים, וזה קריטי להפטר מהם,

כדי שכבר עכשיו נוכל להתחיל לנוע בכיוון הנכון!

רוצים גם אתם לייצר שינוי משמעותי בחיים ובעסקים?
השאירו פרטים ו 30 המועמדים הראשונים
יזכו בשיחת ייעוץ והתאמה למפגש עסקי ללא עלות!

וגם יקבלו במתנה את הקורס הדיגיטלי החדש "בעסקים לא מנחשים"

שיחות שנותרו:

3

רוצים גם אתם לייצר שינוי משמעותי בחיים ובעסקים?

השאירו פרטים, 
ו-30 המועמדים הראשונים,

יזכו בשיחת ייעוץ עסקית
ללא עלות!

וגם יקבלו במתנה ההקלטה לכנס הדיגיטלי "לנפץ את תקרת הזכוכית בעסקים ב-2023"

אז תשאיר פרטים אל תפספס!

שיחות שנותרו:

3

רוצים גם אתם לייצר שינוי משמעותי בחיים ובעסקים?

השאירו פרטים, 
ו-30 המועמדים הראשונים,

יזכו בשיחת ייעוץ עסקית
ללא עלות!

וגם יקבלו במתנה ההקלטה לכנס הדיגיטלי "לנפץ את תקרת הזכוכית בעסקים ב-2023"

שיחות שנותרו:

3

שיהיה המון בהצלחה!
מצפים לשיחה איתך!

וסקרנים לראות את השינוי שתייצר
בחיים האישיים והעסקיים שלך!

שיהיה המון בהצלחה!
מצפים לשיחה איתך!

וסקרנים לראות את השינוי שתייצר
בחיים האישיים והעסקיים שלך!

מודל פנימי

לחץ לפירוט
לחץ לפירוט
לחץ לפירוט
לחץ לפירוט
לחץ לפירוט
לחץ לפירוט

מודל חיצוני

לחץ לפירוט
לחץ לפירוט
לחץ לפירוט

מודל אישי

לחץ לפירוט
לחץ לפירוט
לחץ לפירוט

מזל טוב! קיבלת שיחת ייעוץ עסקית במרכז שחר קאיקוב במתנה

כדי לא לפספס את שיחת הייעוץ, יש לשריין מועד ביומן האלקטרוני ולהירשם!
שיהיה המון בהצלחה, ועד שנשוחח שיהיה המשך קריאה מהנה!

מזל טוב! קיבלת שיחת ייעוץ עסקית במרכז שחר קאיקוב במתנה

כדי לא לפספס את שיחת הייעוץ,

יש להשאיר פרטים בטופס ולהירשם.